Dow Jones posts fake story claiming Google was buying Apple ars_ab.settitle(1183929)

Dow Jones Newswire Sends False Google-Apple Merger Story; DJ Calls It 'Technical Error'

A mishap of the Dow Jones newswire nearly produced one of the biggest news in the technology space ever by claiming Google has acquired Apple for the rather lowly sum of.

Dow Jones newswires sent several fake headlines shortly after the market opened for trading because of a "technical error".

In a statement, Dow Jones said traders should disregard the headlines that ran between 9:34 a.m. and 9:36 a.m.

But the story, that the acquisition had been suggested in the will of Apple co-founder Steve Jobs, was bogus.

Reports claimed that Google agreed to purchase Apple for $9 billion, a transaction that would change the face of the technology industry if it were true.

Luckily for Google's staff, the report added that they would be moving into Apple's "fancy" headquarters.

So if you saw any of the headlines or spotted a tweet about it, you probably were quite shocked, and here you are searching for answers.

The story claimed that the late Steve Jobs had made a deal with Alphabet chief executive Larry Page before the former died in 2010. Of course, when his will was read, there was no such announcement. The takeover was supposed to close today and would give Google nine shares of Apple stock for every Google share. This was followed with a hilarious one which reads, "Google Says Yay".

Dow Jones later apologised for the error. "All of those headlines are being removed from the wires", Severinghaus said in the statement.

Dow Jones CEO Wlliam Lewis also told Gizmodo that he is taking this inadvertent and erroneous publication of testing materials extremely seriously. "We apologize for the error".

Related News: