Sky "disappointed" at latest delay to Fox's takeover bid

Sky

Rupert Murdoch's bid to take full control of Sky could be disrupted or blocked completely after the government unexpectedly raised a series of concerns about how Fox News has been run in the United States and the potential "Foxification" of the United Kingdom broadcaster. She has now confirmed that decision of an extended review.

Separately, Twenty-First Century Fox joined a court challenge on Tuesday against rival USA cable network CBS Corp.'s proposed buyout of struggling Australian television broadcaster Ten Network Holdings Ltd., Reuters reported.

She said one area raised by critics of the deal was "what they termed the "Foxification" of Fox-owned news outlets internationally".

A group of British lawmakers recently pressured the government official to examine accusations of sexual harassment against former Fox News boss Roger Ailes and former star host Bill O'Reilly.

Sky said it would continue to engage with the process as she makes her final decision. The process ended up taking longer amid various submissions from all sorts of parties.

On 29 August in what was seen my many observers as a tactic to ease the bid, Fox News was pulled from Sky's United Kingdom grid. They also included a commitment to maintaining Sky-branded news for five years with spending "at least" similar to current levels.

The past few months have also seen pressure for a referral on the broadcasting standards issue, partly from campaign group Avaaz and also a group of high-profile MPs.

Bradley told the parliament in London on Tuesday about her thoughts on the in-depth review on editorial standards.

Ms Bradley said she disagreed with Ofcom's assessment, despite Sky recent decision to stop broadcasting Fox News in the UK.

Said Bradley: "The existence of non-fanciful concerns means that - as a matter of law - the threshold for a reference on the broadcasting standards ground is met".

She said: "The fact that Fox belatedly established such procedures does not ease my concerns, nor does Fox's compliance history".

State Street also voted against News Corp. board member Joel Klein and Fox board members Chase Carey and David DeVoe.

Bradley is expected to speak around 1330 local time.

"These are matters the CMA may wish to consider in the event of a referral", Bradley said.

In a statement, Sky said it was "disappointed" by the further delay to the takeover. However, it again concludes that these concerns do not warrant a reference.

On corporate governance failures, Ofcom felt concerns were "non-fanciful" in respect of the broadcasting standards ground but felt these concerns do not warrant a reference but Bradley felt it would be appropriate for these concerns to be considered further by the CMA.

White responded on 25 August: "We were aware of this evidence but we did not consider it to be both new and material so as to affect our view on the broadcast standards public interest consideration".

Related News: